سفارش تبلیغ
صبا ویژن

cabinet-hinge

نظر

" قفل " جز جدا نشدنی منازل و مکان های دیگر می باشد که استفاده از این قفل ها باعث ایجاد امنیت در مکان هایی که برای ما اهمیت دارد می شود. با پیشرفت تکنولوژی، قفل ها هم تحت تاثیر قرار گرفتند و امروزه مدل های مختلفی از قفل ها را داریم که این قفل ها به صورت مکانیکی و برقی می باشند.

قفل مکانیکی که همان قفل های رایج است که اکثر افراد با آن آشنایی دارند که می توانیم به قفل هایی مانند : قفل حیاطی، قفل کتابی، قفل آویز، قفل کمد و غیره اشاره کنیم.

قفل های برقی انواع مختلفی دارند که به این قفل ها، " تجهیزات برقی " می گوییم که این تجهیزات برقی عبارتند از : قفل دیجیتال، دستگیره دیجیتال، " قفل مگنتی " و غیره.

قفل مگنتی یکی از زیر مجموعه های تجهیزات برقی محسوب می شود که می توانیم برای بالا بردن امنیت درب هایمان استفاده کنیم. حال سوالی که ممکن است برای افراد مختلف بوجود بیاید این است که قفل مگنتی چیست ؟ قفل مگنتی چه مدل هایی دارد ؟ مشخصات فنی قفل مگنتی ؟ و سوالاتی از این دست که ممکن است برای علاقمندان به تجهیزات برقی بوجود بیاید که ما در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با قفل برقی یا تجهیزات برقی بویژه قفل مگنتی آشنا کنیم. پس با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

آشنایی با قفل مگنتی

قفل مگنتی نوعی قفل کنترل تردد محسوب می شود که به نام قفل مگناطیسی نیز شناخته می شود. دلیل اینکه قفل مگنتی به نام قفل مغناطیسی شناخته می شود این است قفل مگنتی با استفاده از خصوصیات مغناطیسی یا همان آهن ربایی باعث بسته شدن درب می شود.

استفاده از قفل مگنتی بیشتر در محیط های اداری و شرکتی و یا به طور کلی مکان هایی که دارای تردد و رفت و آمد زیاد می باشد.

قفل مگنتی دو مدل دارد که این دو مدل شامل : قفل مگنتی معمولی و قفل مگنتی زبانه دار می باشد.

قفل مگنتی کجا استفاده می شود ؟

قفل مگنتی اکثراً برای درب های بدون دستگیره ، درب های آهنی و درب های چوبی و درب های شیشه سکوریت بدون فریم استفاده می شود.

اگر از قفل مگنتی در این درب ها استفاده کنید، دیگر احتیاجی به قفل های مکانیکی و دستگیره نخواهید داشت که همین مسئله باعث زیباتر شدن نمای ظاهری این درب ها خواهد شد.

کاربرد قفل مگنتی چیست ؟

قفل مگنتی قابلیت اتصال به سیستم های کنترل تردد ( اکسس کنترل ) را دارد و همچنین این قفل ها از مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه برخوردار است که همین مسئله باعث کمتر شدن احتمال سرقت می شود چرا که سارقین معمولاً از حربه ی شکستن قفل و دسترسی به اجزای آن، سرقت را انجام می دهند.

مسئله ی دیگری که باعث شده امنیت قفل مگنتی بالا برود این است که قفل مگنتی به همراه منبع تغذیه کار می کند که استفاده از این قفل ها به همراه منبع تغذیه باعث شده موقع قطع برق مشکلی برای قفل مگنتی بوجود نیاید. سارقین با استفاده از قطع کردن جریان برق، قصد دارند که قفل برقی را از کار بیندارند که اگر از منبع تغذیه در کنار قفل مگنتی استفاده شود، سارقین نمی توانند از این حربه استفاده کنند.

ساختار قفل مگنتی چگونه است ؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، قفل مگنتی دارای منبع تغذیه است که علاوه بر آن دارای قفل مقابل برقی، زبانه آهنی و قفل می باشد منبع تغذیه وظیفه ی برق رسانی به قفل مگنتی را به عهده دارد.

لازم است بدانید که منبع تغذیه قفل مگنتی می تواند به صورت سیمی یا باتری و یا هر دو گزینه باشد.

مزیت استفاده از قفل مگنتی چیست ؟

یکی از مزیت های استفاده از " قفل مگنتی " این است که برای ورود و خروج، احتیاجی به کلید و دستگیره نخواهید داشت که به طور مثال ورود و خروج با استفاده از ریموت می تواند صورت بگیرد.

مزیت دیگری که این قفل دارد این است که در صورت باز بودن، توسط چراغ هشدار باز بودن درب را اطلاع رسانی می کند و همچنین قفل مگنتی می تواند در باز بودن درب، آنرا به صورت اتوماتیک ببندد و قفل کند.

سیستم اکسس کنترل چیست ؟

سیستم اکسس کنترل یا همان کنترل دسترسی وسیله ای برای کنترل ورود و خروج افراد به مکان یا محدوده ی خاصی مانند دفاتر اداری، اتاق و محیط هایی از این دست می باشد.

نحوه ی کارکرد سیستم اکسس کنترل به این شکل است که وقتی برای افراد خاصی اثر انگشت یا رمز عبور خاصی تعریف می کنیم، آن افراد فقط با اثر انگشت و یا رمز عبور مختص به خود می توانند ورود و خروج خود را ثبت کنند. البته که سیستم اکسس کنترل با روش های مختلفی ثبت و شناسایی را انجام می دهد که این روش ها عبارتند از :

  • اثر انگشت
  • رمز عبور ( پسورد )
  • استفاده از کارت های مغناطیسی ( RFID )
  • تشخیص چهره
  • تشخیص کف دست
  • تشخیص عنبیه چشم

بد نیست بدانید که سیستم کنترل دسترسی با نام های دیگری مانند : دستگاه کنترل ورود و خروج ، دستگاه کنترل تردد و درب باز کن اثر انگشتی شناخته می شود.

برند های قفل مگنتی

اگر بخواهیم معتبر ترین و بهترین برند قفل مگنتی اشاره کنیم می توانیم به برند سارو | SARO اشاره کنیم که جزء شناخته شده ترین برندهای موجود بر بازار یراق آلات می باشد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از انواع یراق آلات بویژه قفل مگنتی داشته اید، ممنون می شویم که دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

 منبع : مجله یراق دات کام